Nowoczesne zaplecze informatyczne w Szkole Policji w Pile
W Szkole Policji w Pile cyfryzacja idzie w parze z praktyką – sześć profesjonalnych sal informatycznych przygotowuje funkcjonariuszy do skutecznego działania we współczesnym świecie służb mundurowych.
W dobie dynamicznego rozwoju technologii informatycznych, również formacja policyjna dostrzega konieczność bieżącego dostosowywania narzędzi edukacyjnych do rzeczywistych potrzeb służby. Szkoła Policji w Pile dysponuje pięcioma w pełni wyposażonymi salami informatycznymi, w których każdy słuchacz ma do dyspozycji własne stanowisko komputerowe. W pięciu salach dydaktycznych, wszystkie urządzenia są zintegrowane z Policyjną Siecią Transmisji Danych, co umożliwia korzystanie z symulowanych wersji baz danych odpowiadających tym wykorzystywanym na co dzień w jednostkach terenowych.
Z sal komputerowych korzystają słuchacze zarówno szkoleń zawodowych, jak i kursów specjalistycznych. Już na etapie szkolenia zawodowego podstawowego prowadzone są zajęcia z zakresu wykorzystania policyjnych i pozapolicyjnych baz danych – narzędzi niezbędnych przy codziennym sprawdzaniu osób legitymowanych. Nowoczesne wyposażenie sal wykorzystywane jest także podczas szkoleń zawodowych aspiranckich, zwłaszcza przy zajęciach dotyczących cyberprzestępczości.
Zaplecze informatyczne służy również do przeprowadzania zajęć na kursach specjalistycznych m.in.: w zakresie wykorzystania zasobów KSIP, innych systemów, systemów pozapolicyjnych oraz KCIK, dla funkcjonariuszy służby kryminalnej realizujących czynności dochodzeniowo-śledcze lub operacyjno-rozpoznawcze, a także dla techników kryminalistyki. Policjanci rozwijają swoje kompetencje w zakresie informatyki śledczej, analizy kryminalnej, przestępstw komputerowych, kryptowalut oraz przetwarzania i analizy dużych zbiorów danych.
Największa z sal została wyposażona przy współpracy z Biurem Wywiadu i Informacji Kryminalnych Komendy Głównej Policji. To kolejny przykład skutecznego łączenia sił na rzecz podnoszenia kwalifikacji funkcjonariuszy i dostosowania procesu dydaktycznego do wyzwań współczesności.